εγγραφείτε: Άρθρα

leader

Κατανάλωση κοτόπουλων που έχουν διατραφεί με φύκια

0 comments
Κατανάλωση κοτόπουλων που έχουν διατραφεί με φύκια

 

 

Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θα αγόραζαν φύκια που τρέφονται με κοτόπουλο. Χωρίς επεξηγηματικές ετικέτες, το στίγμα των καταναλωτών θα καθυστερούσε την υιοθέτηση νέων ζωοτροφών για κοτόπουλο.

 

 

Οι παραγωγοί κοτόπουλου που χρησιμοποιούν νέα συστατικά ζωοτροφών μπορεί να θέλουν να εξετάσουν την επισήμανση των προϊόντων για να αποφύγουν το στίγμα των καταναλωτών, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν.

Η διατροφή των κοτόπουλων κρεατοπαραγωγής με συστατικά όπως η σπιρουλίνα ή το άλευρο εντόμων αλλάζει το χρώμα των τελικών προϊόντων κρέατος, δημιουργώντας ενδεχομένως ένα εμπόδιο στην υιοθέτηση από τους καταναλωτές. Σε μια έρευνα γερμανών καταναλωτών, οι συμμετέχοντες έδειξαν μια ελαφρά προτίμηση στα προϊόντα κοτόπουλου που τρέφονται με έντομα, τα οποία έχουν πιο ανοιχτό χρώμα κρέατος από τα κοτόπουλα που τρέφονται με σόγια και φύκια. Λιγότεροι από το ένα τέταρτο είπαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν τα κοτόπουλα που τρέφονται με φύκια, τα οποία έχουν μια πιο σκούρα, πιο κίτρινη απόχρωση.

Ωστόσο, όταν οι καταναλωτές έλαβαν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο διατροφής των κοτόπουλων, αυξήθηκε η προθυμία να δοκιμάσουν τις εναλλακτικές επιλογές. Υποθέτοντας ότι η τιμή και για τα τρία προϊόντα παρέμενε ίση, το 48,9% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα αγόραζε κοτόπουλο που τρέφονταν με δίαιτα με βάση τα έντομα, όταν ενημερωνόταν για τα πιθανά περιβαλλοντικά οφέλη της εναλλακτικής τροφής.

Η δημοτικότητα των σκουρόχρωμων προϊόντων κοτόπουλου που τρέφονται με φύκια παρέμεινε χαμηλή εκτός και αν το κρέας ήταν φθηνότερο και από τις δύο εναλλακτικές.

Ενώ τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επισήμανση από μόνη της δεν θα είναι αρκετή για να πείσει τους περισσότερους καταναλωτές να δοκιμάσουν λιγότερα συμβατικά προϊόντα πουλερικών, υπογραμμίζουν την ανάγκη για ετικέτες που να ισοδυναμούν με τα εναλλακτικά συστατικά ζωοτροφών, σύμφωνα με τον Sven Anders, έναν από τους συγγραφείς της μελέτης και καθηγητής στο τμήμα περιβαλλοντικής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα.

«Αν βάλουμε αυτά τα προϊόντα στον γενικό μαζικό καταναλωτή, ακόμη και με πληροφορίες, η πλειοψηφία των καταναλωτών δεν θα συρρέουν σε αυτά τα προϊόντα», είπε ο Άντερς. «Για αυτούς τους λόγους θα ήταν λογικό να επισημαίνονται νέα συστατικά, ίσως και προσωρινά, έως ότου οι άνθρωποι καταλάβουν ότι πρόκειται για ένα κίτρινο κοτόπουλο και πιθανότατα τροφοδοτήθηκε με κάτι που δημιουργεί κίτρινο χρώμα, οπότε μπορώ να το αγοράσω γιατί δεν είναι τρομακτικό για μένα».

Αν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θέλουν να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση εναλλακτικής παραγωγής ζωοτροφών σε κλίμακα, είπε ο Anders, ίσως ακόμη και να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επιβάλλουν τη δήλωση των συστατικών των ζωοτροφών και των περιβαλλοντικών ή ακόμη και διατροφικών οφελών στα προϊόντα πουλερικών.

Ακόμη και με τις πρόσθετες πληροφορίες, οι νέες ροές πιθανότατα θα είναι ελκυστικές μόνο σε ένα συγκεκριμένο υποσύνολο καταναλωτών – καταναλωτές που έχουν επίγνωση της περιβαλλοντικής υγείας, όπως εκείνοι που υιοθέτησαν πρώιμα βιολογικά προϊόντα διατροφής.

Αν δεν μπορούν να αναγνωριστούν τα προϊόντα, μπορεί να μην υπάρξει αρκετή ζήτηση από τους καταναλωτές για να δικαιολογηθεί η παραγωγή εντόμων και φυκών σε κλίμακες που θα καθιστούσαν αυτά τα συστατικά ζωοτροφών ανταγωνιστικά, είπε ο Anders.