εγγραφείτε: Άρθρα

leader

Τάσεις των καταναλωτών σχετικά με την αγορά ζωοκομικών προϊόντων

0 comments
Τάσεις των καταναλωτών σχετικά με την αγορά ζωοκομικών προϊόντων

 

 

 

Υπάρχει κάποια αλλαγή στις τάσεις των καταναλωτών σχετικά με την αγορά πρωτεϊνών και συγκεκριμένα η πανδημία COVID-19 μπορεί να έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα ζωικής πρωτεΐνης.

 

 

 

Αυτές είναι θεμελιώδεις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, στην αγοραστική συμπεριφορά. Και έχουν αποκτήσει δύναμη σε όλη την διάρκεια της πανδημίας, αλλά αυτό που βλέπουμε τώρα δεν είναι μόνο επιτάχυνση, αλλά απλώς συνεχής ανάπτυξη. Και οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από αυτές τις μεγάλες τάσεις και τις κατανοούν αναπτύσσονται πιο γρήγορα από αυτές που δεν το κάνουν. Είναι λοιπόν μια συναρπαστική στιγμή στον κόσμο των πουλερικών και γενικότερα των ζωικών πρωτεϊνών. Αυτές οι τάσεις αναμένεται να συνεχιστούν για τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.

 

Μια τάση που έχει προκύψει από την πανδημία του COVID-19

Το 2017, περίπου το 7% του πληθυσμού εργαζόταν από το σπίτι με συνέπεια. Αυτήν τη στιγμή, πολύ πάνω από το 30% των ανθρώπων εργάζονται κυρίως στο σπίτι. Αυτό που αλλάζει είναι οι καταστάσεις σχετικά με τα γεύματα. Έτσι, ένα πρωινό που μπορεί ένας εργαζόμενος να είχε πάρει από το δρόμο και να φάει στο γραφείο, τώρα τρώγεται στο σπίτι. Το μεσημεριανό γεύμα εργασίας από το σπίτι είναι μια τεράστια ευκαιρία. Έτσι, οι εταιρείες που μπορούν να καινοτομήσουν, που κατανοούν αυτές τις καταστάσεις, είναι πραγματικά ακμάζουσες και βλέπουμε μια ολόκληρη σειρά νέων προϊόντων να έρχονται. Αλλά αυτό που αλλάζει επίσης είναι ότι όταν οι άνθρωποι είναι στο σπίτι, υπάρχει χρόνος για να προγραμματίσετε το γεύμα ή το δείπνο. Και αυτό που είδαμε μέσα από την πανδημία ήταν μια σημαντική αλλαγή στη μαγειρική συμπεριφορά. Όλοι μαγείρευαν περισσότερο, όλοι μαγειρέψαμε, περισσότερα γεύματα φτιάχνονταν στο σπίτι. Μαγειρεύουν πολύ διαφορετικά. Οι άνθρωποι ήθελαν να πειραματιστούν, δοκίμασαν νέες περικοπές, δοκίμασαν νέες πρωτεΐνες. Και αυτού του είδους οι πειραματισμοί δημιούργησαν μια εμπιστοσύνη στη μαγειρική. Και γι’ αυτό ονομάζουμε αυτή την ομάδα με αυτοπεποίθηση στη μαγειρική. Αυτό το 30% των ανθρώπων οδήγησε το 97% της σταδιακής αύξησης του κρέατος το 2020. Και συνεχίστηκε το ’21. Επομένως, αυτή η θεμελιώδης αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μαγειρεύουν, προετοιμάζουν γεύματα κ.λπ., είναι μεγάλη υπόθεση. Και βλέπουμε αυτή την τάση, όχι απλώς να μειώνεται, να εξαφανίζεται και να αλλάζει, αλλά να συνεχίζεται. Και τα νέα δεδομένα που λαμβάνουμε από τους καταναλωτές είναι ότι βλέπουν την αξία από τα τρόφιμα που αγοράζουν στο σούπερ μάρκετ. Και τώρα δημιουργούν υπέροχες νέες περιστάσεις στο σπίτι μέσω αυτής της μαγειρικής συμπεριφοράς. Αλλά δεν είναι όλοι. Είναι περίπου 30%.

 

Μια άλλη τάση που δεν σχετίζεται απαραίτητα με την πανδημία

Η αύξηση των τιμών στο σούπερ μάρκετ έχει χτυπήσει πολύ κόσμο. Αλλά αυτές οι αυξανόμενες τιμές εμφανίζονται και στο χώρο της εστίασης. Αλλά, ένα από τα πράγματα που έχουμε δει τα τελευταία δύο χρόνια είναι ένα μεγάλο άλμα στους ανθρώπους που αγοράζουν προϊόντα υψηλής ποιότητας. Και δεν αγοράζουν μόνο πλούσιοι. Στην πραγματικότητα, τα μεσαία εισοδήματα και τα χαμηλότερα εισοδήματα οδηγούν περισσότερο την ανάπτυξη των premium τροφίμων. Έτσι, αυτή η προθυμία να πληρώσουμε λίγο περισσότερο για ένα καλύτερο προϊόν σε πολλές κατηγορίες ανεβάζει τα premium και super premium τμήματα πολλών κατηγοριών. Γι’ αυτό βλέπουμε μερικές από τις πρωτεΐνες ανώτερης ποιότητας στον τομέα του κρέατος, να αναπτύσσονται πιο γρήγορα από άλλες. Τώρα μετριάζεται και συμβαίνει ανάλογα με το πού είναι τα πράγματα από την πλευρά του COVID κ.λπ. Αλλά αυτή η τάση «premiumization» είναι παρούσα. Και αν αυτό συνδυαστεί με το γεγονός ότι οι άνθρωποι μαγειρεύουν περισσότερο, πειραματίζονται, δημιουργούν νέα πιάτα και δοκιμάζουν νέα πράγματα, αυτή η επιθυμία να συνεχίσουν να ακολουθούν την premium πλευρά, πιθανό θα συνεχίσει να αυξάνεται για τα επόμενα δύο έως τρία-τέσσερα χρόνια. Επομένως, είναι κάτι που θα διαρκέσει πολύ πέρα ​​από ό,τι συμβαίνει τον Ιανουάριο του 2022.

 

Πώς αυτές οι μόνιμες τάσεις επηρεάζουν την αλυσίδα εφοδιασμού από τις ζωοτροφές μέχρι την παραγωγή ζώντων, μέχρι τη μεταποίηση και το λιανικό εμπόριο;

Ένα από τα πράγματα που έχει σημασία είναι η συνεχιζόμενη ανάπτυξη στις εκτροφές χωρίς αντιβιοτικά και βιολογικά. Η βιολογική παραγωγή ζωοκομικών προϊόντων παρουσιάζει μια αυξητική τάση. Πριν από έξι, επτά χρόνια, το βιολογικό κοτόπουλο ήταν περίπου το 2% του κοτόπουλου. Αυτή τη στιγμή είναι 6% και αυξάνεται. Στην πραγματικότητα, η σταδιακή ανάπτυξη χωρίς αντιβιοτικά και συγχρόνως βιολογικά, αυτά τα δύο, το κοτόπουλο με αυτά τα χαρακτηριστικά, οδήγησε όλη την ανάπτυξη πέρυσι. Οι καταναλωτές συνεχίζουν να υποστηρίζουν και να οδηγούν αυτές τις κατηγορίες. Το βιολογικό κοτόπουλο θα είναι περιορισμένο, πιθανόν δεν θα ξεπεράσει το 10. Αλλά και μόνο το γεγονός ότι συνεχίζει να αναπτύσσεται και αποτελεί εξαίρεση από τις άλλες πρωτεΐνες, οι οποίες τείνουν να είναι πολύ μικρότερες. Το βιολογικό χοιρινό κρέας είναι περίπου κάτω από 1%. Το βιολογικό μοσχαρίσιο κρέας, είναι περίπου 2%.

 

Μελλοντικές τάσεις

Με βάση τη βιωσιμότητα, με βάση τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των καταναλωτών και τις αγοραστικές συμπεριφορές, έχουμε δει πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες να αλλάζουν. Υπάρχει μια ομάδα καταναλωτών που το σκέφτεται από περιβαλλοντική πλευρά, έτσι δίνουν προτίμηση στα βιολογικά ή κάποια από τα άλλα χαρακτηριστικά και λένε, καλά, αν τα κοτόπουλα εκτρέφονται με αυτόν τον τρόπο, πρέπει να είναι καλύτερα, και θέλω να το υποστηρίξω και το υποστηρίζουν οικονομικά.

Υπάρχει επίσης μια ομάδα ανθρώπων που θα αγοράσουν βιολογικά τρόφιμα για τα παιδιά τους, αλλά μπορεί να μην τα αγοράσουν για τον εαυτό τους. Ίσως δεν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά.

Υπάρχει, επίσης, μια άλλη ομάδα που είναι πολύ δραστήρια, πολύ αθλητική, επικεντρωμένη στην ευκολία, αλλά θα χρησιμοποιεί βιολογικά προϊόντα ή ορισμένα είδη προϊόντων που είναι καλύτερα για αυτούς ως τρόπο βελτίωσης της υγείας τους συνολικά.

Έτσι, ο φακός του πώς το βλέπουν οι άνθρωποι μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός ανάλογα με τις ομάδες στις οποίες υπάρχει η αναφορά.