εγγραφείτε: Άρθρα
εύρεση
Αγορά Κρέατος Πουλερικών
Ανθεκτικότητα στην οικονομική ύφεση εμφανίζει η εγχώρια παραγωγή, αύξηση παρατηρείται στην κατανάλωση κρέατος πουλερικών, ενώ οι τιμές είναι χαμηλές.
Η αυξανόμενη ζήτηση δεν αποτυπώνεται πλήρως στον εγχώριο κλάδο, καθώς η παραγωγική επίδοση τα προηγούμενα χρόνια εμφάνισε αυξομειώσεις λόγω της σημαντικής ανόδου της τιμής των ζωοτροφών. Ωστόσο την τελευταία διετία το κόστος υποχώρησε, γεγονός που επέτρεψε την αύξηση της παραγωγής.
Η κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των πτηνοτροφικών προϊόντων στην Ελλάδα εξετάζει πρόσφατη μελέτη της IBHS Α.Ε. Σύμφωνα με την έρευνα, η επιβολή των capital controls προκάλεσε προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία των πτηνοτροφικών εταιρειών, καθώς αντιμετώπισαν δυσχέρεια στην εισαγωγή πρώτων υλών. Πάντως, στο σύνολο του έτους προσδοκάται, ότι ο όγκος πωλήσεων θα αυξηθεί, καθώς οι συνεχείς προσφορές από τα super market διατήρησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, η εν λόγω κατηγορία θεωρείται πιο υγιεινό είδος διατροφής σε σχέση με το χοιρινό, βοδινό και αιγοπρόβειο κρέας. Παράλληλα, οι καταναλωτές υποκαθιστούν τις υπόλοιπες κατηγορίες με κρέας πουλερικών, το οποίο αποτελεί σαφώς φθηνότερη επιλογή.
Η Eurostat εκτιμάει ότι το 2014 η εγχώρια παραγωγή πουλερικών αυξήθηκε κατά 5,6% στους 190.530 τόνους, ενώ το 2015 παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.
Ο κλάδος πλήττεται από εισαγωγές, κυρίως από Βουλγαρία και Ρουμανία, χώρες που πλεονεκτούν λόγω του ανταγωνιστικού κόστους παραγωγής. Εξάλλου, η κρίση στην Ουκρανία προκάλεσε προσωρινό πλεόνασμα προϊόντων σε αρκετές αγορές, οι οποίες το διέθεσαν στις νότιες χώρες σε αρκετά χαμηλές τιμές.
Επίσης, τα προϊόντα προωθούνται στα super market σε ολοένα και χαμηλότερες τιμές, λόγω της διαπραγματευτικής δύναμης των αλυσίδων και των ανταγωνιστικών τιμών των εισαγόμενων κοτόπουλων.
Σύμφωνα με την κα Μαρία Μεταξογένη, Διευθύνουσα Σύμβουλο της IBHS, «Η κατανάλωση πουλερικών κατά την τρέχουσα περίοδο ύφεσης αναδεικνύεται ως η πλέον ανθεκτική κατηγορία, καθώς η φθηνότερη τιμή των προϊόντων τα καθιστούν πιο ελκυστικά στο μέσο καταναλωτή. Εξάλλου, τα πουλερικά χρησιμοποιούνται από τις αλυσίδες super market ως μέσο προσέλκυσης των καταναλωτών μέσω συχνών προσφορών. Ωστόσο, οι καταναλωτές στρέφονται εν μέρει σε φθηνότερα κοτόπουλα που εισάγονται από τρίτες χώρες, εις βάρος της ελληνικής παραγωγής».