εγγραφείτε: Άρθρα
εύρεση
Εξελίξεις στην Παραγωγή και Κατανάλωση του Βοδινού Κρέατος
Μειωμένη κατανάλωση και αυξημένες εισαγωγές απειλούν την παραγωγή του βοδινού κρέατος στις χώρες της ΕΕ.
Η διαχρονική πτώση της κατανάλωσης βόειου και μοσχαρίσιου κρέατος, που σημειώνεται στις εγχώριες αγορές της Ε.Ε. με ιδιαίτερη ταχύτητα τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς και οι πιέσεις που ασκούνται από αυξανόμενες φθηνές εισαγωγές τρίτων χωρών, απειλούν την βιωσιμότητα του τομέα και των παραγωγών στα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάλυση της κατάστασης από την σχετική ομάδα εργασίας των κεντρικών αγροτοσυνεταιριστικών οργανώσεων Copa-Cogeca, οι δύο προαναφερθέντες παράγοντες (δηλαδή πτώση κατανάλωσης και φθηνές εισαγωγές) θέτουν την ευρωπαϊκή παραγωγή βοείου κρέατος σε μειονεκτική θέση και επηρεάζουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή της.
Όπως τονίζεται από την ομάδα εργασίας, η παραγωγή βοείου κρέατος συμβάλλει στην ισόρροπη εδαφική ανάπτυξη, κυρίως όσον αφορά την απασχόληση, ως εκ τούτου, το μέλλον της θα πρέπει να εξασφαλισθεί. Μακροπρόθεσμα, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η διατήρηση, τουλάχιστον, ενός αποδεκτού επιπέδου κατανάλωσης, γεγονός που από μόνο του αποτελεί ένα σημαντικό λόγο για την ένταξη του τομέα στο νέο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ενεργειών προώθησης και ενημέρωσης για τα αγροτικά προϊόντα της Ε.Ε., το οποίο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από το φθινόπωρο για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Όσον αφορά την αντιμετώπιση των εισαγωγών από χώρες που δεν έχουν τις ίδιες κοινωνικές, περιβαλλοντικές και υγειονομικές απαιτήσεις, που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ευρωπαίοι παραγωγοί, είναι σημαντικό να ενημερωθούν οι καταναλωτές μας σχετικά με το ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής προκειμένου να εκπαιδευθούν στην κατανάλωση ευρωπαϊκών προϊόντων που σέβονται τα αυστηρά πρότυπα παραγωγής.
Σε ότι αφορά τις εξαγωγές οι αγορές της Άπω Ανατολής προσφέρονται για το μοσχαρίσιο και βόειο κρέας από νεαρά βοοειδή, καθώς ο ανταγωνισμός από τρίτες χώρες είναι χαμηλός.
Οι βασικές προκλήσεις για μια στρατηγική προώθησης και ενημέρωσης
Η πολιτική προώθησης θα πρέπει να εξασφαλίζει το αναγκαίο πλαίσιο που θα διατηρήσει την ευρωπαϊκή κατανάλωση κρέατος εν γένει, και ειδικότερα την ευρωπαϊκή κατανάλωση βοείου κρέατος.
Επί του παρόντος, το βοδινό κρέας της ΕΕ δεν είναι επιλέξιμο για συγχρηματοδότηση εφόσον δεν καλύπτεται από ένα σύστημα ποιότητας.
Το ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής είναι μοναδικό στον κόσμο, εξασφαλίζοντας στους καταναλωτές βοδινό κρέας, σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα παραγωγής και εξασφαλίζει πλήρη ιχνηλασιμότητα, από το αγρόκτημα έως το πιρούνι. Συνεπώς το ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής είναι ένας παράγων που η πολιτική προώθησης θα πρέπει να ενθαρρύνει την αύξηση της προβολής του.
Η ευρωπαϊκή πολιτική προώθησης σε σχέση με το υπάρχον σύστημα σήμανσης για το βοδινό κρέας θα πρέπει να χρησιμεύσει για την προώθηση των υψηλών ευρωπαϊκών προδιαγραφών παραγωγής.
Εκτός από αυτό, ο Ευρωπαϊκός τομέας του βοείου κρέατος πρέπει να είναι σε θέση να ανακτήσει τη θέση του στη διεθνή αγορά μετά από μια δεκαετία με εκτεταμένες απαγορεύσεις λόγω της Σπογγώδους Εγκεφαλοπάθειας των Βοοειδών.
Οι αγορές στόχοι
Η εσωτερική αγορά της Ε.Ε. πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή πολιτική προώθησης επιτρέποντας την προώθηση βοείου κρέατος, το οποίο δεν καλύπτεται από σήμανση ποιότητας. Πρόκειται για μια σημαντική αγορά, όσον αφορά τον όγκο και την αξία σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία απειλείται από:
–μείωση της κατανάλωσης, η οποία συνδέεται επίσης με επιθετικές εκστρατείες που οδηγούν σε επιδείνωση της εικόνας του κρέατος.
–εισαγωγές από τρίτες χώρες με χαμηλότερο κόστος παραγωγής και λιγότερο αυστηρούς κανόνες από τους ευρωπαίους παραγωγούς βοείου κρέατος.
Πρέπει να προβλέπεται επίσης η ενθάρρυνση εξαγωγών στις αγορές τρίτων χωρών μέσω εκστρατειών προώθησης που θα επιτρέψει την πρόσβαση σε αυτές. Η αύξηση της κατανάλωσης βοείου κρέατος σε ορισμένες από αυτές τις χώρες είναι ένας παράγοντας που θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής παραγωγής και αυτό δεν θα πρέπει να αγνοηθεί. Η Άπω Ανατολή, με την Κίνα (συμπεριλαμβανομένων του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο), η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν θα πρέπει να είναι στόχοι της διαφημιστικής εκστρατείας για το βοδινό κρέας στις αγορές του εξωτερικού.
Τα κύρια βασικά μηνύματα και οι κύριες ομάδες-στόχοι
Τα μηνύματα πρέπει να επικεντρώνονται στα εξής:
-την αύξηση της κατανάλωσης βοείου κρέατος δικαιολογώντας τα διατροφικά οφέλη του και υπογραμμίζοντας τις σύγχρονους τρόπους κατανάλωσής του. Οι κύριες ομάδες-στόχοι θα πρέπει να είναι νέοι καταναλωτές. Επιπλέον, το βόειο και το μοσχαρίσιο κρέας είναι πολύ άπαχα και επομένως είναι κατάλληλα για μια υγιεινή διατροφή, ειδικά για τα παιδιά, και έχει μια θετική επίδραση στην υγεία.
–στη δημιουργία μιας προτίμησης για το ευρωπαϊκό βόειο κρέας, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι η παραγωγή πραγματοποιείται με πλήρη σεβασμό του ζώου και του εδάφους. Οι κύριες ομάδες-στόχοι θα πρέπει να είναι όλοι οι καταναλωτές με ιδιαίτερη έμφαση στους διαμορφωτές της κοινής γνώμης.
Επιτυχείς καμπάνιες εκτός του κανονισμού προώθησης
Στη Γαλλία, υπάρχει ένα ευρύ φάσμα προγραμμάτων για το κρέας. Σύμφωνα με την κάθε ειδικότητα και το διαθέσιμο προϋπολογισμό, που χρησιμοποιούνται όλα τα επικοινωνιακά εργαλεία: δημοσιότητα, πληροφορίες, προώθηση, μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς και το διαδίκτυο (για περισσότερες λεπτομέρειες, ανατρέξτε στο www.laviande.fr ). Στην εσωτερική αγορά, υπάρχουν καμπάνιες στη Γερμανία, την Ιταλία και την Ελλάδα, όπου η ήδη υπάρχουσα παράδοση κατανάλωσης ορισμένων προϊόντων βοείου κρέατος φέρνει μεγαλύτερη αξία σε ορισμένα γαλλικά προϊόντα βοείου κρέατος. Δράσεις πραγματοποιούνται επίσης σε τρίτες χώρες.
Στη Δανία, δεν υπάρχουν εκστρατείες προώθησης στο εσωτερικό ούτε στο εξωτερικό, αλλά θετικές εμπειρίες μπορούν να προέλθουν από τις εκστρατείες για το δανικό χοιρινό κρέας στην Άπω Ανατολή (Ιαπωνία και την Κίνα), με συνεισφορές από τον ιδιωτικό τομέα.
Επιτυχείς καμπάνιες εντός του κανονισμού προώθησης
Στη Γαλλία, ένα πρόγραμμα επιδείξεων κρεάτων και αλλαντικών έχει υποβληθεί για συγχρηματοδότηση από την ΕΕ (Label Rouge). Θα βασίζεται στη ραδιοφωνική διαφήμιση και σε προώθηση στα σημεία πώλησης και ξεκινά σύντομα.
Ωστόσο, η σήμανση της ποιότητας δεν έχει αναπτυχθεί σε όλη την ΕΕ. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να καταστεί επιλέξιμο για τα προγράμματα προώθησης το βοδινό κρέας που δεν καλύπτεται από τα σήματα ποιότητας.