εγγραφείτε: Άρθρα
εύρεση
Κατανάλωση Γάλακτος
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της ομάδας εργασίας για τα γαλακτοκομικά των κεντρικών αγροτοσυνεταιριστικών οργανώσεων Copa-Cogeca, η πτώση της κατανάλωσης γάλακτος βασική πρόκληση για τον γαλακτοκομικό τομέα.
Το ζήτημα απασχόλησε τις Copa-Cogeca, λόγω της τάσης αντικατάστασης του γάλακτος σε υγρή μορφή με διάφορα υποκατάστατα. Έτσι, η διατήρηση της κατανάλωσής του σε λογικά επίπεδα, στις εσωτερικές αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μια βασική πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει ο γαλακτοκομικός τομέας μέσω των νέων προγραμμάτων προώθησης της Ε.Ε., που θα τεθούν σε ισχύ από το φθινόπωρο για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Επίσης, στις βασικές προκλήσεις του τομέα, όσον αφορά την προώθηση και τη στρατηγική για την επόμενη πενταετία, είναι η ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεων, ειδικά των μεγάλων εξαγωγών ξηρών γαλακτοκομικών προϊόντων και προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία.
Όπως τονίζεται στη σχετική μελέτη, προκειμένου να έχουμε μια αποτελεσματική πολιτική προώθησης χρειάζεται ένα λειτουργικό πλαίσιο που θα ενθαρρύνει και θα διευκολύνει τα κράτη μέλη να εργαστούν από κοινού, καθώς και μια «φιλική προς το χρήστη» διαδικασία υποβολής αιτήσεων και χορήγησης της χρηματοδότησης από την ΕΕ. Επίσης, χρειάζεται να αποφευχθεί μια αρνητική επικοινωνία του προϊόντος.
Οι κύριοι λόγοι για ενέργειες προώθησης και ενημέρωσης
Οι κύριοι λόγοι για τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. προγράμματα προώθησης και ενημέρωσης είναι: να σταματήσει η μείωση της κατανάλωσης γάλακτος σε υγρή μορφή ή να ξεκινήσει εκ νέου η κατανάλωσή του, να βοηθηθεί η ανάπτυξη των εξαγωγών, να διαδοθούν τα οφέλη των γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς και η σχέση τους με το κόστος παραγωγής.
Η χρηματοδότηση της ΕΕ προσθέτει αξία και ως εκ τούτου αυξάνει τα δυνητικά οφέλη από τις επενδύσεις σε διαφημιστικά προγράμματα. Η εμπλοκή της ΕΕ, επίσης, αυξάνει την αξιοπιστία των προγραμμάτων και της επικοινωνίας τους.
Οι αγορές στόχοι των εκστρατειών ενημέρωσης και προώθησης
Η προώθηση γαλακτοκομικών προϊόντων, τόσο στις εσωτερικές αγορές της Ε.Ε. όσο και σε αγορές τρίτων χωρών, είναι ένα βασικό ζήτημα για τον γαλακτοκομικό τομέα. Ως εκ τούτου και οι δύο διαστάσεις είναι εξίσου σημαντικές.
Εκτός από τα προγράμματα για τους καταναλωτές, θα πρέπει να υπάρχει μια ευκαιρία για την προώθηση ποσοτήτων βασικών προϊόντων με συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ. Τα γαλακτοκομικά παίζουν σημαντικό ρόλο στις αγορές πρώτων υλών, και θα πρέπει να υπάρχει στήριξη από την ΕΕ για την ανάπτυξη αυτών των αγορών.
Η πολιτική προώθησης για τις τρίτες χώρες θα πρέπει να συνεχιστεί και να βελτιωθεί ώστε να εξασφαλιστεί ότι τα προωθούμενα γαλακτοκομικά προϊόντα αντανακλούν τα υψηλά πρότυπα παραγωγής που έχει ως στόχο να υποστηρίξει η ΕΕ. Η πρόσβαση σε ελκυστικές αγορές είναι μια προϋπόθεση για μια επιτυχημένη πολιτική προώθησης της ΕΕ.
Τα κύρια βασικά μηνύματα και οι κύριες ομάδες-στόχοι
Ο κανονισμός της ΕΕ δεν θα πρέπει να είναι δεσμευτικός για τους ειδικούς στόχους απεύθυνσης (καταναλωτές), ή στα βασικά μηνύματα που χρησιμοποιούνται στην επικοινωνία με αυτούς. Η παροχή πληροφοριών σχετικά με τα ευρωπαϊκά πρότυπα παραγωγής (κυρίως για το περιβάλλον και την καλή διαβίωση των ζώων) θα πρέπει επίσης να υποστηρίζεται στο πλαίσιο των προγραμμάτων ενημέρωσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό οι πτυχές αυτές δεν μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα πρόγραμμα επικοινωνίας.
Επίσης, δεν είναι ίδιες όλες οι αγορές των κρατών μελών της Ε.Ε. όσον αφορά την κατάταξη βάσει της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων, λόγω επιδράσεων του πολιτισμού, της παράδοσης, των μέσων ενημέρωσης και των επαγγελματιών της υγείας. Έτσι, η ένταξή τους σε ένα νέο κανονισμό μόνο θα ελαχιστοποιήσει τις τοπικές, εθνικές δυνατότητες αξιοποίησης των τοπικών / εθνικών προτιμήσεων κατανάλωσης. Επίσης, η εμπειρία έχει δείξει ότι κάθε εθνική αγορά είναι διαφορετική από την άποψη των παραγόντων που θα παρακινήσουν τους καταναλωτές να αγοράζουν τα γαλακτοκομικά. Αυτό πρέπει να αναγνωριστεί και θα πρέπει να υιοθετηθεί μια μη δεσμευτική προσέγγιση.
Οι επαγγελματίες υγείας και οι ερευνητές έχουν σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά των καταναλωτών για τον τομέα του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων και τα προγράμματα που στοχεύουν σε αυτούς θα πρέπει να ενθαρρυνθούν. Επίσης, πρέπει να δοθεί δυνατότητα να γίνουν ευρύτερα γνωστά στο κοινό τα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα.
Οι πιο επιτυχείς καμπάνιες πρέπει να επωφελούνται με συγχρηματοδότηση για ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης
Ο ορισμός της επιτυχίας εξαρτάται από τους στόχους που είχαν τεθεί. Ότι λειτουργεί σε ένα κράτος μέλος δεν μπορεί να λειτουργήσει σε ένα άλλο. Ως εκ τούτου, είναι πολύ δύσκολο να καθοριστούν οι δραστηριότητες προώθησης που είχαν θετικό αντίκτυπο λόγω της ποικιλομορφίας των καταστάσεων στο σύνολο της ΕΕ (για παράδειγμα, στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Γάλακτος η Βόρεια Ιρλανδία έχει τον χαμηλότερο προϋπολογισμό, αλλά επειδή έχει χαμηλό τηλεοπτικό κόστος, έχει το μεγαλύτερο ποσοστό της τηλεοπτικής διαφήμισης στο γενικό πρόγραμμα). Επιπλέον, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για τα μέσα ενημέρωσης σημαίνει διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται σε κάθε κράτος μέλος.
Το πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Γάλακτος «Γάλα: μια δύναμη της φύσης» εφαρμόζεται σε 7 χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ολλανδία, Ιρλανδία και Βόρεια Ιρλανδία. Παρόλο που το «Γάλα: μια δύναμη της φύσης» είναι ένα κοινό πρόγραμμα και έχει ένα κοινό διαφημιστικό πυρήνα, έπρεπε να προσαρμοστεί για να καλύψει τις ανάγκες της κάθε χώρας ως προς τα πρότυπα της διαφήμισης, και να μπορέσει να εφαρμοσθεί για τους τοπικούς καταναλωτές. Ως εκ τούτου, υπάρχουν περιορισμοί στην έννοια του «κοινού». Η ανάπτυξη του προγράμματος ήταν πολύ δύσκολη λόγω των διαφορών στην ερμηνεία των ίδιων κανονισμών της ΕΕ/κατευθυντηρίων γραμμών από τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές. Υπάρχει πάρα πολύ γραφειοκρατία, και η διαδικασία ανάπτυξης μιας εφαρμογής πολλών χωρών είναι πάρα πολύ περίπλοκη – και υψηλού κόστους (της τάξεως των 250.000 € για την πιο πρόσφατη εφαρμογή). Η διαδικασία μπορεί να απλοποιηθεί σημαντικά.
Θα μπορούσαν να προβλεφθούν εκστρατείες προώθησης σε αγορές του εξωτερικού, όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ.
Εκστρατείες προώθησης στην εσωτερική αγορά, συμπεριλαμβανομένων εκστρατειών για ΠΟΠ, γάλα, γιαούρτι, και βούτυρο είχαν θετικό αντίκτυπο στη Γαλλία.