εγγραφείτε: Άρθρα
εύρεση
Σήμανση για την Προέλευση του Κρέατος
Νέο σύστημα σήμανσης των κρεάτων που διακινούνται εντός της Ε.Ε. θα ισχύει από την 1η Απριλίου 2015 με αυστηροποίηση των κανόνων.
Οι κανόνες για τη σήμανση θα αφορούν το χοιρινό, το αιγοπρόβειο κρέας και το κρέας των πουλερικών. Αντίστοιχοι κανόνες ισχύουν ήδη από το 2011 για το βόειο κρέας.
Πρόκειται για το νέο σύστημα σήμανσης κρεάτων που διακινούνται εντός της Ε.Ε. και στηρίχτηκε σε πρόταση της Κομισιόν, σύμφωνα με την οποία εισάγεται υποχρεωτικό το σύστημα αδειοδότησης, το οποίο δημιουργεί άμεση σύνδεση του υπό πώληση κρέατος με το ζώο από το οποίο προήλθε.
Με τους νέους κανόνες θα υπάρχει αναλυτική καταγραφή σε ετικέτα της προέλευσης του κρέατος (καταγωγή) αλλά όχι μόνο του τόπου γέννησης του αλλά και του τόπου εκτροφής και σφαγής του.
Η υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης του κρέατος, όπως επισημαίνεται σε μελέτη που δημοσίευσε η Κομισιόν, θα αυξήσει ελαφρώς το κόστος της επεξεργασίας κρέατος, την κοπή δηλαδή και την τυποποίησή του. Επίσης ενδέχεται να μειωθούν οι εισαγωγές και συγκεκριμένα για την Ελλάδα προβλέπεται μείωση των εισαγωγών αιγοπρόβειου κρέατος κατά 2,5% από τη στιγμή που εφαρμοστεί το μέτρο.
Αναμένεται η επίσημη έγκριση της πρότασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η δημοσίευση της στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε.
Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτικές οργανώσεις στην Ευρώπη ξεκίνησαν καμπάνια για την προέλευση του κρέατος με τίτλο: «Από πού προέρχεται το κρέας που τρώω;» με στόχο να πείσουν τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να νομοθετήσουν τη σήμανση προέλευσης του επεξεργασμένου κρέατος.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών – BEUC «το 90% των Ευρωπαίων καταναλωτών θέλουμε να γνωρίζουμε από πού προέρχεται το επεξεργασμένο κρέας, που καταναλώνουμε. Όμως, δυσκολευόμαστε πολύ, για να ανακαλύψουμε την προέλευση του κιμά, στο μπιφτέκι μας, ή του κρέατος, στο έτοιμο φαγητό, που αγοράσαμε, από το σούπερ-μάρκετ. Δυστυχώς, ελάχιστοι παρασκευαστές καταγράφουν, εθελοντικά, αυτήν την πληροφορία, στη σήμανση των τροφίμων τους».
Σύμφωνα με τις καταναλωτικές οργανώσεις έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών μετά από τα σκάνδαλα που κοσμούν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και η αποκατάστασή της πρέπει να στηρίζεται στη διαφάνεια: «Η υποχρεωτική σήμανση της χώρας προέλευσης θα λύσει το μυστήριο, πού γεννήθηκε, πού εκτράφηκε, πού σφάχτηκε και πού έγινε λουκάνικο, το γουρουνάκι, του οποίου το κρέας τρώμε ως λουκάνικο».
Η καμπάνια θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες, μέχρι την επόμενη ακρόαση που θα πραγματοποιηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από το νέο επίτροπο, αρμόδιο για τα τρόφιμα και την υγεία. Ανάμεσα στις ενέργειες που κάνουν οι καταναλωτικές οργανώσεις είναι και η δημοσίευση φωτογραφιών από προϊόντα όπου αναγράφεται η προέλευση του κρέατος, ενώ κυκλοφορεί και σχετικό ενημερωτικό φωτογραφικό υλικό, το οποίο έχει μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες.